Botuesit Klement dhe Pelckmans kanë një seri interesante të ‘mendimtarëve’ me monografi mbi veprën e filozofëve të mëdhenj klasikë dhe bashkëkohorë. Kjo seri paraqiti Hobbes, Kant, Sartre, Derrida, Deleuze, Sloterdijk, Rawls dhe së fundmi Simone de Beauvoir (shih rishikimin e librit më poshtë). Librat janë shpesh të arritshëm, por të fortë hyrje të punës ndonjëherë të vështirë të këtyre mendimtarëve dhe si të tillë janë një pasuri për tregun.
Ky është rasti edhe për hyrjen në filozofinë politike dhe filozofinë e së drejtës nga sociologu gjerman Jürgen Habermas (°1929), i cili është ende aktiv sot, edhe pse si një emeritus. Habermas ka shkruar për shumë tema: filozofinë e shkencës, epistemologjinë, origjinën dhe rëndësinë e hapësirës publike, teorinë sociale, themelet e ligjit dhe etikës, demokracinë deliberative, globalizimin dhe shoqërinë multikulturore. Habermas është gjithashtu një mendimtar i gjerë që bashkon dhe lidh shumë aspekte të jetës njerëzore (së bashku). Për më tepër, Habermas është një intelektual, në kuptimin klasik të fjalës: ai gjithmonë ka përzier këndvështrime dhe artikuj në gazeta dhe revista në debate të shumta politike dhe publike.Një fije e zakonshme që kalon në punën e tij është bindja se një pikëpamje e ngushtuar, instrumentale e racionalitetit që këmbëngul vetëm në kontroll, efikasitet dhe efektivitet mund të ketë pasoja katastrofike për shoqërinë tonë. Në këtë aspekt ai është i ndikuar fuqishëm nga Horkheimer dhe Adorno (Dialektik der Aufklärung, 1947) me të cilët punoi për një kohë si asistent në institutin e tyre kërkimor në Frankfurt. Megjithatë, Habermas nuk sheh asnjë kuptim të heqë dorë nga racionaliteti – në këtë kuptim ai ka qenë gjithmonë modern dhe kurrë postmodern – por shkon në kërkim të një koncepti më të gjerë. Habermas gjen bazën e arsyeshmërisë dhe racionalitetit në dialog, konsultim argumentues, diskutim.
Një koncept i njohur që ai zhvilloi në vitet 1970 është situata ideale, herrschaftsfreie e bisedës, në të cilën bashkëbiseduesit e njohin njëri-tjetrin si individë të barabartë, të arsyeshëm dhe në të cilin dialogu argumentues mund të zhvillohet i patrazuar nga pushteti ose paragjykimi. Habermas gjithashtu apelon për dialog dhe diskutim të arsyeshëm (discoursethik) për themelimin dhe legjitimimin e arsyeshëm të ligjit dhe etikës. Vlefshmëria morale e normave varet nga procedura argumentuese dhe komunikimi i arsyeshëm në dialogun e hapur publik që i mbështet ato. Kështu Habermas nuk ka një konceptim metafizik të së vërtetës, vlefshmërisë dhe moralit; ai propozon një filozofi post-metafizike (Nachmetaphysisches Denken, 1988).Vepra më e famshme e Habermas është monumenti i tij Theorie des kommunikativen Handelns (dy vëllime, botuar në 1981). Kjo vepër u komentua dhe u diskutua gjerësisht edhe në holandisht. Në Ex Libris of Philosophy in the 20th Century (Vëllimi 2, Acco, 1999) Tim Heysse i kushtoi njëzet faqe veprës dhe Harry Kunneman shkroi tashmë teorinë e Habermas për veprimin komunikues në 1983, një përmbledhje (Boom).
Libri aktual mbi Habermasin fokusohet kryesisht në veprën e tij të mëvonshme, më politiko-filozofike. Më konkretisht, interpretimi i tij diskurs-teorik i ligjit dhe demokracisë dhe analizat e sugjerimet e tij për botën multikulturore dhe të globalizuar me të cilën përballemi sot. Puna e tij e rëndësishme mbi modelin deliberativ të demokracisë shfaqet në vitin 1992 (Faktizität und Geltung, përkthyer në anglisht në 1996: Midis fakteve dhe normave) dhe përcakton udhëzimet për pjesën më të madhe të punës së tij të mëvonshme. Thelbi i modelit është i thjeshtë, sipas Stefan Rummens: ‘vendimet politike legjitime duhet të jenë gjithmonë rezultat i një diskutimi ose diskutimi të arsyeshëm dhe publik midis të gjithë qytetarëve të përfshirë’. Nga ky këndvështrim Habermas mendon për pushtetin politik dhe sovranitetin popullor, vendin e argumenteve fetare në sferën publike, legjitimitetin e ligjit dhe legjitimitetin e organeve transnacionale dhe patriotizmin kushtetues.Libri përmban tetë kapituj të lexueshëm individualisht të shkruar nga Stefan Rummens, Tim Heysse dhe Ronald Tinnvelt, (ish) filozofë politikë kolegë në K.U.Leuven dhe K.U.Bruksel. Ata kanë bërë një punë të shkëlqyeshme dhe ne vetëm mund të përshëndesim që një pjesë e ‘mijëra faqeve plot me shkronja të imta pa asnjë shënim të vetëm joserioz’ që Habermas ka shkruar së bashku është vënë në dispozicion në holandisht dhe për një audiencë më të gjerë.
Më lejoni të diskutoj shkurtimisht librin mbi bazën e disa pyetjeve të lidhura. Çfarë synon në të vërtetë libri dhe a ka sukses? Per ke eshte? Cilat janë mangësitë? Cili është mesazhi i librit dhe a do t’ua rekomandoja lexuesve të tjerë?,,,Ndërsa libri synon të jetë një hyrje në filozofinë politike, në fakt nuk është ashtu. Në këtë kuptim, titulli është disi mashtrues. Për shembull, Wolff është kufizuar në gjashtë tema që i bën të kuptueshme me ndihmën e një numri autorësh kyç. Në parathënie ai vetë tregon se është e mundur të mos pajtohemi me të për zgjedhjen e atyre temave (dhe autorëve), por në të njëjtën kohë ai thekson se libri i tij nuk pretendon të japë një pasqyrë historike të shumë çështjeve mbi të cilat përkulet. në filozofinë politike, as nuk është një përpjekje për të kuptuar një sërë çështjesh në mënyrë sistematike. Në vend të kësaj, bëhet fjalë për t’i dhënë lexuesit një pasqyrë mbi disa nga problemet kryesore të filozofisë politike dhe, natyrisht, disa nga përgjigjet kryesore të formuluara për ato probleme. Kjo do të thotë gjithashtu se disa filozofë që i përkasin kanunit përmenden vetëm shkurtimisht në margjina dhe se shumë të tjerë thjesht nuk diskutohen. (Ku janë, për shembull, Immanuel Kant, Niccolò Machiavelli dhe Ronald Dworkin?) Temat që ngre Wolff në librin e tij janë: (1) gjendja e natyrës me një diskutim të Thomas Hobbes, John Locke, Jean-Jacques Rousseau dhe anarkizmi ; (2) justifikimi i shtetit me vëmendje të veçantë ndaj të menduarit të kontratës shoqërore dhe utilitarizmit; (3) pyetja se kush duhet të sundojë, me një shpjegim të pikëpamjeve të Platonit dhe Rusoit dhe një shpjegim të demokracisë përfaqësuese; (4) rëndësia e lirisë liberale me shumë vëmendje për njohuritë e John Stuart Mill; (5) rishpërndarja e pronës në lidhje me funksionimin e tregut të lirë dhe teoritë e Rawls dhe Nozick; dhe së fundi (6) fushëveprimi i drejtësisë me disa paragrafë të shkurtër mbi feminizmin, veprimin afirmativ, racën, personat me aftësi të kufizuara, orientimin seksual, konservatorizmin, drejtësinë globale, imigracionin dhe brezat e ardhshëm.Filozofia politike mund të jetë njëzet e pesë shekullore, por ajo është dhe mbetet shumë e gjallë. Shpejtësia me të cilën temat e reja janë vendosur në axhendën filozofike politike e ka shtyrë Wolff-in të rishikojë disa herë librin e tij. Versioni i parë u shfaq në 1996 dhe u rishikua në 2006 dhe për rrjedhojë edhe në 2016. Rishikimet kanë të bëjnë kryesisht me temën e gjashtë, e cila, siç tregohet, trajton një sërë çështjesh të fundit. Përfshirja e këtyre çështjeve i jep librit një përditësim të nevojshëm, por duke i përfshirë të gjitha në një kapitull, përditësimit i mungon njëfarë mprehtësie. Është ende mbresëlënëse se si Wolff arrin të arrijë në thelbin e këtyre çështjeve në një numër faqesh, por një rishikim thelbësor i librit do të ishte që ai të kishte dhënë një kapitull të veçantë për secilën nga problemet. Është e kuptueshme që autori nuk e zgjodhi këtë – sepse atëherë nuk do të ishte më një rishikim i një libri ekzistues, por një libër i ri me më shumë theks në ‘filozofinë politike bashkëkohore’ – por e bëri librin më të fortë.
Nuk ka pasazhe vërtet të vështira në libër – siç tregohet, autori e kupton artin e bërjes së materieve komplekse të kuptueshme – kështu që dyshoj se një lexues i madh mund të përfitojë prej tij: mësuesit të cilit i ofrohet balta përmes librit për të modeluar një numri i mësimeve me të, studenti i cili, nëpërmjet njohurive të Wolff-it, ka disa doreza për të kuptuar më mirë një sërë temash dhe autorësh bazë, dhe personazhi i interesuar që mund të njihet me atë që është filozofia politike nëpërmjet stilit bindës të Wolff-it. . Pra, a është ky libri ideal për të tre grupet e lexuesve? Kjo është e dyshimtë. Studenti mund të përfitojë më shumë nga, për shembull, libri filozofik i Catriona McKinnon, pasi ai është konceptuar si një program me studime rasti, një fjalor, korniza që kapin thelbin dhe pyetje të fokusuara që mund ta ndihmojnë studentin të studiojë kapitujt. Mësuesi ose lexuesi që dëshiron të marrë njohuri të avancuara mund ta gjejë më shumë sipas dëshirës së tij librin filozofik të Will Kymlicka, megjithëse duhet thënë se ky libër është gradualisht në botimin e tretë. Përveç kësaj, Kymlicka nuk bën vërtet atë që sugjeron titulli i librit të tij Filozofia Politike Bashkëkohore: Një hyrje. Në fund të fundit, Kymlicka jo vetëm që ofron një pasqyrë hyrëse, por në të njëjtën kohë ai analizon tërësisht dhe për këtë arsye duket se merr një pozicion herë pas here.. …