Shumica e njerëzve sot ndoshta mendojnë fillimisht për Ajatollahët Iranianë ose Irakianë kur mendojnë për liderët shpirtërorë me fuqi politike. Perëndimorët e zakonshëm nuk janë të kënaqur me imazhin pasi e njohin atë përmes masmedias: ndikimi i tyre është i madh dhe politikat e tyre shumë konservatore; ata udhëhiqen nga Kur’ani dhe traditat e bazuara në të; ato bazohen në besimin se urdhërimet në Kur’an kanë vlerë të përjetshme; relativizimi historiko-kritik i teksteve të vjetra nuk bëhet fjalë; ata nuk lejojnë që t’u diktohen nga kundërshtarët, sepse ata e marrin autoritetin e tyre nga Vetë Allahu.
As shembujt në historinë e krishterimit të udhëheqësve fetarë që fituan pushtet politik. Mendoni vetëm për kronikat skandaloze të papëve mesjetarë, të cilët nuk mund të duronin pasurinë e pushtetit laik. Ai prodhon një spektakël magjepsës, për shembull në serialin televiziv The Borgias (2011-2013), por sigurisht jo një reklamë për besimin e krishterë. Në këtë aspekt, ne jemi mirë me papë si Françesku “yni”, ndikimi politik i të cilëve bazohet kryesisht në bindje.Ju mund të kërkoni homologë të krishterë të ajatollahëve në rrethet e SGP-së, megjithëse ata nuk shmangin bisedën me jobesimtarët atje. Vendet e dhomave të tyre gjithashtu nuk janë më të zëna nga ministrat; pra nuk behet fjale per lider shpirteror me pushtet politik. Në këtë drejtim, Reverend Martin Luther King duket të jetë një shembull më i mirë. Kohët e fundit u përkujtua 50 vjet më parë që ai u vra. Shumica e njerëzve tani do të bien dakord se ai tregon se mund të funksionojë mirë kur një udhëheqësi shpirtëror i jepet pushtet. Në të njëjtën kohë, kjo tregon se ai pushtet nuk duhet gjithmonë të bazohet në një post të lartë. Në fakt, ishte pikërisht karizma e këtij paraardhësi të frymëzuar dhe elokuent që siguroi ndikimin e tij të madh e të qëndrueshëm, pavarësisht se ai nuk mbante asnjë post politik.
Kombinimi më i mirë është ai i zyrës së lartë dhe karizmës së madhe. Ne e shohim këtë në personin e Papa Françeskut të përmendur tashmë, por kjo vlen edhe për udhëheqësit laikë. Megjithatë, kjo nuk është aspak një garanci për udhëheqje të mirë. Përveç shembujve si Winston Churchill dhe John F. Kennedy, kemi edhe Adolf Hitlerin. Udhëheqësit shpirtërorë me pushtet kanë një pretendim shtesë, domethënë se ata mund të legjitimojnë në mënyrë hyjnore pozicionin dhe karizmin e tyre. Në fakt, kjo i bën ata të paprekshëm. Ata duhet t’i përgjigjen vetëm zotit të tyre. Anasjelltas, do të thotë se kur bëhet fjalë për diskutim, diskutimi nuk bëhet fjalë, sepse ‘e do Zoti’. Mund ta përdorni për të frymëzuar njerëzit për vepra të bukura, por edhe për kryqëzata apo vetëvrasje.Udhëheqësit shpirtërorë me fuqi, mund të keni rezerva për këtë. Po kryeprifti i Dhiatës së Vjetër? Është e qartë se, sipas Biblës, ai qëndron mes Perëndisë dhe njeriut. Në ditën e shlyerjes, ai përfaqëson njerëzit në shenjtërore dhe shtron mëkatet e tyre përpara Perëndisë (Levitiku 16). Në të kundërt, Perëndia jep bekimin e tij nëpërmjet kryepriftit. Kështu përshkruhet qartë në Numrat 6,22-26. Udhëzimi me të cilin Moisiu i përcjell Aaronit se si njerëzit mund të bekohen në emër të Zotit përfundon me vërejtjen se në fakt bekimin e jep vetë Zoti. Tani një bekim është në parim një fjalë fuqie: ajo që flitet gjithashtu supozohet (ose më mirë: besohet) të ndodhë. Për fat të keq, praktika tregon se kjo nuk është gjithmonë kështu. Kjo është arsyeja pse është mirë nëse dikujt i jepet mundësia për t’i dhënë dorën Zotit. Kryeprifti duket se është personi i parë i caktuar për këtë. Megjithatë, në tregimet në të cilat është themeluar priftëria e lartë, ai rol nuk i është rezervuar atij. Jo Aaroni, por Moisiu është udhëheqësi politik. Aaroni përpiqet, por kur ai merr pushtetin nga Moisiu (Eksodi 32) ose proteston kundër Moisiut gjërat shkojnë keq. Kryeprift, mbaje altarin tënd! Historia e kryepriftërinjve në kohën pas kthimit nga robëria babilonase dhe në periudhën e luftës për liri kundër grekëve dhe romakëve tregon të njëjtën histori pa pushim. Roli që kryeprifti luan në gjyqin e Jezusit të Nazaretit, sipas Ungjijve, gjithashtu e bën të mendosh: një udhëheqës shpirtëror rrallë e menaxhon mirë fuqinë e tij politike.
Arsyeja pse gjërat kaq shpesh shkojnë keq me udhëheqësit shpirtërorë me fuqi politike është se ata gjithnjë e më shumë sundojnë për Zotin gjithnjë e më shpesh në vend të Zotit. Sfida e tyre është të ushtrojnë pushtetin në emër të Zotit dhe të vazhdojnë të dëgjojnë vullnetin e Zotit, të jenë edhe të fuqishëm dhe të hapur ndaj një opinioni tjetër nga ai juaji. Një udhëheqës shpirtëror mund ta trajtojë mirë pushtetin vetëm nëse është në gjendje të heqë dorë nga kjo fuqi.
Ky OPINION është huazuar nga media BOTASOT.INFO