Të folurit për gjendjen shpirtërore të të tjerëve u lejon fëmijëve të trajnojnë aftësitë e marrëdhënieve për t’i përdorur kur ndërveprojnë me njerëzit në botën reale dhe mund të ketë efekte të dobishme në zhvillimin e përgjithshëm emocional të fëmijëve.
Këto janë rezultatet e një studimi të Barbie dhe një ekipi neuroshkencëtarësh nga Universiteti i Cardiff-it, që dolën nga një kërkimet mbi efektet e lojës me kukulla në zhvillimin afatshkurtër dhe afatgjatë të fëmijëve. Gjatë vitit të dytë të studimit, studiuesit analizuan rëndësinë e asaj që fëmijët thonë ndërsa luajnë. Ata zbuluan se kur luajnë vetëm me kukulla, fjalimet e tyre përfshijnë kryesisht mendimet dhe emocionet e të tjerëve.
“Kur fëmijët krijojnë botë imagjinare dhe luajnë role me kukulla, ata së pari komunikojnë me zë të lartë dhe më pas përvetësojnë mesazhin për mendimet, emocionet dhe ndjenjat e të tjerëve”, thotë Dr. Sarah Gerson, studiuese. “Kjo mund të ketë efekte pozitive të qëndrueshme te fëmijët, si nxitja e niveleve më të larta të përpunimit social dhe emocional, si dhe zhvillimi i aftësive ndërpersonale, si empatia, të cilat mund të përvetësohen për të krijuar dhe përforcuar zakone që zgjasin për gjithë jetën”.
Kur vëzhguan fëmijët (një panel djemsh dhe vajzash të moshës 4 deri në 8 vjeç), studiuesit gjetën rritje të aktivitetit të trurit në zonën e pasme të sulkut të përkohshëm (pSTS) sa herë që këta fëmijë flisnin sikur kukullat e tyre kishin mendime dhe ndjenja. Rajoni i pSTS luan një rol parësor në zhvillimin e aftësive të përpunimit social dhe emocional dhe kjo mbështet më tej provat e gjetura në vitin e parë të studimit, domethënë se edhe kur fëmijët luajnë vetëm me kukulla, ata mund të zhvillojnë aftësi themelore të marrëdhënieve, si empatia.
Studimi miratoi instrumente me precizion të lartë për spektroskopinë funksionale pranë infrave të kuqe për të vëzhguar aktivizimin e trurit të fëmijëve kur ata luajnë me kukulla dhe një tabletë, qoftë vetëm ose me një person tjetër.
Studiuesit zbuluan se loja me kukulla stimulon ISL tek të tjerët më shumë se lojërat në tabletë dhe se përdorimi i ISL në lidhje me të tjerët lidhet me aktivizimin më të madh të pSTS. “ISL mund të tregojë se një fëmijë po arsyeton për mendimet dhe emocionet e njerëzve të tjerë ndërsa luan me kukulla,” thotë Dr. Sarah Gerson, studiuese. “Këto aftësi janë jashtëzakonisht të rëndësishme për të bashkëvepruar me të tjerët, për të mësuar nga të tjerët dhe për t’u marrë me një sërë situatash marrëdhëniesh. Ato bëhen thelbësore për të bërë miq dhe për t’i mbajtur ata, si dhe për mënyrën se si fëmijët mësojnë nga mësuesit dhe prindërit.”
Prindërit i kushtojnë një vlerë të veçantë empatisë dhe aftësive të përpunimit social, aftësi që janë gjithnjë e më thelbësore ndërsa fëmijët rriten emocionalisht, didaktikisht dhe socialisht.
Gjatë dy viteve të fundit, prindërit dhe edukatorët kanë treguar shqetësim më të madh për rrugën e rritjes së fëmijëve të tyre. Në fakt, 61% e prindërve raportuan se zhvillimi socio-emocional i fëmijëve të tyre ishte ndikuar negativisht nga pandemia.
Megjithëse stimulimi njohës dhe social jashtë shtëpisë ka qenë i kufizuar për shkak të pandemisë, studimi nga Universiteti i Cardiff sugjeron se loja me kukulla mund t’u japë fëmijëve aftësinë për të imituar skenat dhe ndërveprimet e jetës së përditshme. Fëmijët imitojnë atë që thonë ose bëjnë prindërit, mësuesit ose bashkëmoshatarët e tyre dhe kukullat u ofrojnë atyre një mjet për të rikrijuar atë që shohin dhe dëgjojnë për të trajnuar aftësi për t’u përdorur në situata të marrëdhënieve të jetës reale.
Studimi zbuloi gjithashtu se prova të tilla janë agnostike gjinore, duke theksuar rëndësinë kritike globale të lojës së kukullave në praktikimin e aftësive ndërpersonale, thotë Lisa McKnight, zv. presidente dhe Global Head Barbie and Dolls, Mattel.
Rezultatet e këtij viti të dytë të kërkimit, të titulluar “Loja me kukulla” stimulon arsyetimin relacional dhe gjuhën: përfaqësimi i gjuhës së gjendjes së brendshme në tru, u botuan në Shkencën e Zhvillimit në 2021 nga Dr. Sarah Gerson dhe kolegët e saj. Development Science, MB, si dhe kolegë nga Kings College London.