Një ndalim i mundshëm i importit të naftës ruse do të bëjë që çmimet të rriten në mënyrë dramatike. Një shërim i shpejtë nuk është në horizont. Çmimet madje mund të rriten ndjeshëm.
Lufta në Ukrainë po bën që çmimet e energjisë në bursa të rriten në mënyrë dramatike. Një ndalim i mundshëm i importit të naftës ruse i kërcënuar nga SHBA dhe BE po i nervozon investitorët. Nafta bruto tani është dy herë më e shtrenjtë se një vit më parë.
Zvicra gjithashtu paguan për naftën e saj në bursë. Prandaj edhe operatorët e pompave të benzinës po rrisin çmimet e tyre. TCS vlerëson se një ndryshim prej 10 dollarësh në çmimin e naftës së papërpunuar në pompë përbën rreth gjashtë deri në nëntë centimetra për litër.
Marka 2 franga e plasaritur
Në pompat e benzinës Ruedi Rüssel, një litër naftë tani kushton mesatarisht 2,05 franga, dhe një litër benzinë 95 është ende në dispozicion për 1,91 franga, siç thuhet sipas kërkesës. Pompat e benzinës BP në Cyrih aktualisht paguajnë më shumë se dy franga, sipas një zëdhënëse.
Sipas BP, situata ka gjasa të mbetet e tensionuar. Industria nuk parashikon probleme të furnizimit, por as një rikuperim të shpejtë. Në afat të shkurtër, nuk ka asnjë alternativë të madhe për naftën ruse në horizont, siç thotë Roland Bilang, Drejtor Menaxhues i shoqatës së industrisë Avenergy Suisse për 20 minuta. Megjithatë, në afat të gjatë, ofrues të tjerë mund të hyjnë në treg.
Krahasoni makinën dhe trenin
Kur çmimi mesatar i benzinës vitin e kaluar ishte 1.67 për litër, udhëtimi me makinë kushtonte 69 cent për kilometër sipas TCS. Kjo përfshin kostot vjetore për makinën mostër me konsum prej gjashtë litrash për 100 kilometra prej 10,280 CHF për 15,000 kilometra duke përfshirë çmimin e blerjes, amortizimin, taksat, sigurimet, etj.
Me çmimin aktual të benzinës prej dy frangash, kostoja për kilometër u rrit me dy cent në 71 cent. Kjo është një shtesë CHF 300 në vit për benzinë për 15,000 kilometra të drejtuar. Udhëtimi 50 kilometra nga Schaffhausen në Cyrih kushton 35,50 CHF dhe bileta e trenit për të njëjtën rrugë është 11,60 CHF me një kartë udhëtimi Half-Fare.
Timo Ohnmacht, sociolog i trafikut në Universitetin e Shkencave dhe Arteve të Aplikuara të Lucernit, bën një llogaritje të ndryshme. Ai krahason çmimin e një udhëtimi me makinë me një udhëtim 20 minutash me tren, por llogarit vetëm çmimin e benzinës dhe kostot e konsumit, sigurimin dhe të ngjashme, duke injoruar çmimin e blerjes. Nuk përfshihen as kostot për kartën e udhëtimit me gjysmë tarife prej 185 CHF për të rriturit.
Për shembull, rruga 50 kilometra nga Schaffhausen në Cyrih me një çmim benzine prej dy franga për litër kushton:
Me makinë me konsum tetë litra për 100 kilometra: tetë franga benzina, plus shpenzimet e konsumimit, sigurimet e të ngjashme për tre franga, gjithsej njëmbëdhjetë franga.
Biletë treni me kartë udhëtimi gjysmë tarife: CHF 11,60.
A do të kushtojë së shpejti mbi 3 franga një litër benzinë?
Se si do të vazhdojë të zhvillohet çmimi i benzinës është pothuajse e pamundur të parashikohet, thotë Ohnmacht. “Kostot e energjisë varen shumë nga ngjarjet botërore. Çmimi i gazit tashmë është rritur me 60 për qind. Kjo është ende e mundur me benzinë. Çmimet e litrave prej 3.20 frangash atëherë do të ishin të imagjinueshme”, thotë Ohnmacht.
Por pavarësisht çmimeve të larta të karburantit, vetëm pak do të mund të bëjnë pa makinën. “Shoferët janë shumë të qëndrueshëm në sjelljen e tyre. Në studimet “çka-nëse”, shumë shpesh deklarojnë se do të kalonin në transportin publik nëse çmimet e benzinës do të ishin më të larta, por në realitet ato ndryshojnë shumë pak”, thotë eksperti i trafikut Ohnmacht.
Transporti publik perceptohet si më i shtrenjtë, megjithëse një kartë udhëtimi GA mund të jetë e vlefshme për shoferët e shpeshtë. “Kostoja e drejtimit të një makine reduktohet në karburant, por kur marr trenin i kam të gjitha kostot në çmimin e biletës, i cili më pas duket shumë i shtrenjtë,” thotë Thomas Sauter-Servaes nga ZHAW për 20 minuta.