Fantazia ushqen psikën dhe veçanërisht mendimin

min lexim

Ashtu si ushqimi zhvillon fizikisht njeriun, fantazia luan të njëjtin rol për psihën dhe veçanërisht, për mendimin. Procesi merr udhë që në ngjizjen e jetës dhe fëmijëria është koha kur fantazia ushtron gjithë forcën e saj mbi inteligjencën, që ajo të njohë, mësojë dhe ushtrojë gjuhën dhe fjalën.

Për këtë arsye, specialistët e fushës së psihës këmbëngulin në vendosjen e fëmijëve në mjedise të pasura, që nxisin dhe pasurojnë fantazinë. Kush janë mjediset e pasura? Janë mjediset, që ofrojnë dialogun “i rritur – i parritur”.

Kur fëmija shikon një objekt, apo përpiqet të kuptojë një dukuri, për ta bërë të pranueshme për psihën, përdor fantazinë e tij dhe fjalën e të rriturit. Fëmija krahason atë çka i rrituri i ka shpjeguar me atë çka vetë arrin të perceptojë, nëpërmjet shqisave. Dhe ditë pas dite ai eksploron, njeh, verifikon dhe rrit aftësinë e tij, për të zbuluar më shumë dhe për t’i parë fenomenet dhe objektet më të plota. Ai po mëson si të kombinojë, të njohurën me të panjohurën, për t’u bërë i aftë për të ditur. Sa më e madhe të jetë e panjohura aq më e madhe është mundësia për të ditur. Dhe ky proces e ka origjinën dhe vazhdimësinë në dialogun “i rritur-i pa rritur”.

I rrituri pranë fëmijës luan rolin e dëshmitarit, siguruesit, nxitësit dhe mbi të gjitha të artikuluesit të asaj çka fëmija zbulon. Më pas, fëmija nëpërmjet fantazisë, do të bëjë të mundur perceptimin e objektit apo dukurisë që i rrituri ka artikuluar. Ky proces kërkon kohë për t’u realizuar. Prania e afërt e të rriturit është e domosdoshme për të “zbutur” padurimin dhe dyshimin e fëmijës për aftësitë e tij. I rrituri i tregon me praninë dhe fjalën, se edhe ai ka përshkuar të njëjtën rrugë. Kështu nuk ka arsye për t’u trembur apo mërzitur.

GAZETA.MK

Story i mëparshëm

Lideri i Koresë së Veriut sërish paralajmëron për përdorimin e armëve bërthamore

Story i radhës

Fundjava e ligave të futbollit evropian – ja ekipet që luajnë sot

Të fundit nga