Pete Carleton ishte njëri ndër 80 pasagjerët që panë vdekjen me sy ndërsa një aeroplan i Delta Airlines u rrëzua përmbys pas uljes në Aeroportin Pearson të Torontos më 17 shkurt 2025.
Ishte si çdo udhëtim tjetër pune për Pete Carleton, udhëtarin e shpeshtë të Minesotës: kaloi nëpër TSA, mbushi shishen e ujit përtej kontrollit të sigurisë dhe bisedoi me kolegët te porta.
Atë ditë të ftohtë shkurti, pak para mesditës, ai hipi në fluturimin 4819 të Delta Connection për në Toronto. Ai gjeti vendin e tij pranë dritares dhe vuri kufjet dhe luajti një nga grupet e tij të preferuara kanadeze të rokut, Tragically Hip, raporton CNN.
“(Unë) hipa në aeroplan dhe bëra siç bëja gjithmonë, e dini, u ula, vura kufjet, i fikur,” tha ai. “(Unë) nuk fola me djalin pranë meje. Ai nuk foli me mua, e dini, thjesht udhëtim tipik.”
Gjërat shkuan mirë derisa aeroplani po përgatitej të ulej dhe ndodhi e paimagjinueshmja. Mbështetësja kryesore e ingranazhit të uljes së aeroplanit dështoi dhe trupi i avionit rrëshqiti poshtë pistës. Një krah u thye gjatë përplasjes. Bishti u shkëput. Kur më në fund u ndal, aeroplani ishte përmbys. Dyshemeja u bë tavani, dhe tavani u bë ai dysheme, duke i lënë pasagjerët “të varur si lakuriqë nate” nga vendet e tyre.
Ky ishte një në një seri incidentesh të profilit të lartë që ngritën pyetje serioze në lidhje me sigurinë e aviacionit këtë vit, por mrekullisht, Carleton dhe çdo person në atë fluturim mbijetuan.
“Jam shumë me fat … që e kalova këtë,” tha Carleton, por gjërat që pa dhe përjetoi në atë aeroplan 10 muaj më parë ende i shkaktojnë sulme paniku dhe një frikë të re nga fluturimi që udhëtari me përvojë beson se do ta shoqërojë për pjesën tjetër të jetës së tij.
Detajet e asaj që ndodhi brenda aeroplanit mbeten të gjalla për Carleton. Ndërsa fluturimi gati 90-minutësh po mbaronte, “ishte vërtet i fuqishëm,” tha ai. “Thjesht nuk ndihesha mirë … ndjeva se po vinim shpejt,” tha ai.
“Ne thjesht u përplasëm, si një ton tulla, dhe gjëja e parë që shoh janë flakët në dritaren time.”
Ai u tmerrua ndërsa shikonte fletë zjarri që valëviteshin jashtë dritares së tij, ndërsa zhurma e metalit të aeroplanit që rrëshqiste mbi betonin e ngrirë mbushte kabinën. Çast më vonë, ai tha se flakët u zhdukën kur krahu në anën e djathtë u shkëput nga trupi i aeroplanit.
Kabina ishte e qetë, përveç alarmeve që binin në orët Apple të njerëzve, ndërsa pajisjet zbulonin ashpërsinë e zhurmës dhe ndikimin, tha ai.
Me zjarrin askund në horizont, mendimet e menjëhershme të Carleton u kthyen në sigurimin që ai të kishte një “shans luftimi” për të shpëtuar. Carleton ra mbi çatinë e avionit, duke u plagosur. Shumë pasagjerë po përpiqeshin të zbrisnin pa lënduar të tjerët ndërsa binin.
“E ndihmova djalin të kalonte korridorin dhe një tjetër,” tha Carleton. Ata në bord bërtitën, “Hapni derën!” kujtoi ai. Pasagjerët nxituan për të ndihmuar njëri-tjetrin në minutat para se dyert të hapeshin.
Karburanti i avionit derdhej në kabinë, duke mbushur hapësirën ndërsa Carleton, i rraskapitur dhe i çrregullt, u zvarrit drejt daljes, duke hedhur bagazhet që kishin rënë nga ndarjet e përmbysura sipër për të hapur rrugën për pasagjerët e tjerë. Shkaku i rrëzimit nuk është bërë ende i ditur.
Sapo më në fund zbriti nga aeroplani – i lagur me karburant – ai eci disa dhjetëra hapa larg aeroplanit dhe u kthye për të kërkuar një nga kolegët e tij që tashmë kishte dalë nga aeroplani.
Carleton qëndroi në pistë dhe pa dy zjarrfikës që hidheshin nga aeroplani pikërisht kur një pjesë e rrënojave shpërtheu. Ata kishin kërcyer nga e njëjta dalje emergjence nga e cila ai kishte dalë pak çaste më parë. Ai u largua pa asgjë. Telefoni, ilaçet dhe bagazhet e tij kishin mbetur.
Carleton ndjeu veshët e tij duke u zhurmuar ndërsa qëndronte duke parë një familje me një fëmijë dhe një burrë që po luftonte për të marrë frymë duke u larguar me helikopter para se të mbërrinin dy autobusë për të çuar pjesën tjetër të pasagjerëve në terminal. Era e karburantit të avionit ishte aq e fortë sa dritaret duhej të hapeshin ndërsa ata udhëtonin.
Më vonë, Delta ofroi 30,000 dollarë në para të gatshme, “pa kushte”, për çdo pasagjer në bordin e aeroplanit. Aktualisht rreth 55 persona janë të përfshirë në çështjet kundër Endeavor dhe Delta për shkak të rrëzimit, sipas avokatit të Carleton, Jim Brauchle, një avokat aviacioni në Motley Rice.
Tani Carleton ka humbje të dëgjimit dhe të folurit e tij ka ndryshuar. Menjëherë pas rrëzimit, ai kujton se gruaja e tij i tha se zëri i tij ishte ndryshe, por kjo nuk ishte e gjitha.
Ndërsa sulmet e panikut, frika nga fluturimi në dimër dhe shkaktarë të tjerë të traumës janë ende të pranishme, Carleton ka gjetur një arratisje që po ka një efekt pozitiv në jetën e tij.
Ai është duke u thelluar në magjepsjen e tij me zogjtë grabitqarë dhe duke ndihmuar në ruajtjen e jetës së egër duke bërë vullnetarizëm në zonën e zdrukthëtarisë së një qendre për zogjtë grabitqarë në Minneapolis. Ai thotë se dëshiron të gjejë mënyra të tjera për të ndryshuar botën përreth tij me shansin e tij të dytë.
Burimi: botasot.info


