“Shifrat nuk janë të vogla”: Ekspertët tregojnë efektet e bllokimit të anijes masive në Kanalin e Suezit

Imazhet e anijes masive 400 metra të gjatë me kontejner “Ever Green” duke u përplasur dhe bllokuar Kanalin e Suezit janë mahnitëse.

Dhe sipas mediave të huaja, bota po mëson shpejt se sa thelbësor është “kjo pikë kalimi” për tregtinë globale.

“Ndikimi i menjëhershëm i vonesave në kanal do të përqendrohet në tregtinë evropiane-aziatike, duke shtuar vonesa në zinxhirët e furnizimit që ndikojnë në furnizimet e naftës dhe produkteve të rafinuar”, ka thënë ekonomistja Joanna Konings.

“Por kjo rrugë është domethënëse për tregtinë botërore në tërësi, me rreth 10% të tregtisë botërore sipas tonazhit dhe 9% të naftës botërore të detit që kalon përmes Kanalit të Suezit gjatë një vit”, ka thënë më tej ajo.

Përveç kësaj, edhe “numrat tjerë nuk janë të vegjël”.

“Mallrat e kontejnerizuar përfaqësojnë rreth 26% të trafikut të përgjithshëm të Suez dhe në terma të vlerës, vonesat do të jenë të konsiderueshme”, sipas faqes së lajmeve të industrisë së transportit Lloyd’s List.

“Llogaritjet e përafërta sugjerojnë se trafiku i drejtuar nga perëndimi vlen rreth 5,1 miliardë dollarë çdo ditë ndërsa trafiku i lindjes me vlerë 4,5 miliard dollarë”.

Sipas Rose George, eksperte e transportit detar, e cila mendon se nuk është e bindur se kjo ka ndodhur prej shkaqeve natyrore dhe sipas së cilës, një vonesë në zhbllokim do të mund të ketë gjithashtu një efekt në jetën tonë.

“Unë e di që çmimi i kontejnerëve është rritur ndjeshëm vitin e kaluar, por është e pashmangshme që do të ketë një efekt të kostos më të lehtë”, thotë Rose George, autori i ’90 Përqindja e Gjithë ‘.

Dhe sa më gjatë që vazhdon ky bllokim, aq më të gjera do të jenë efektet.

Sidoqoftë, shumica shpresojnë që situata do të zgjidhet brenda disa ditësh dhe se ndikimet në biznes dhe ekonomi do të jenë shpejt të riparueshme.

“Për sa kohë që bllokimi zgjidhet së shpejti, nuk do të ketë efekte të qëndrueshme në ekonominë botërore”, mendon Gabriella Dickens e Capital Economics.

“Ndërsa ka prova të qarta dhe në rritje të ngushticave që ngrisin kostot e prodhuesve, ka pak shenjë, të paktën deri më tani, se ato po kufizojnë kërkesën reale për mallrat e tregtuara”.

Sidoqoftë, të paktën një ekspert i Wall Street tregon se si të mbrohet rreziku i një skenari më të keq me disa ide tregtare.

“Ndërsa ne besojmë dhe shpresojmë se situata do të zgjidhet së shpejti, ka disa rreziqe të prishjes së anijes”, shkroi të enjten Marko Kolanoviç i JPMorgan në një shënim për klientët.

“Në këtë skenar, kanali do të bllokohet për një periudhë të zgjatur kohe, e cila mund të rezultojë në ndërprerje të konsiderueshme të tregtisë globale”.

Ndryshe, anije gjigante transportuese me kontejnerë të shumtë, në mënyrë diagonale ka ngecur në Kanalin e Suezit, derisa menaxhmenti i kanalit po mundohet ta “lirojë” dhe sërish të hap trafikun detar që ka rëndësi të madhe për tregti mes Lindjes dhe Perëndimit.

“Ever Given” që bartë flamurin e Panamasë transporton mallra nga Azia në Evropë, e është 400 metra e gjatë dhe rreth 60 e gjerë.

Ajo ka ngecur në kanalin e ngushtë artificial që ndanë kontinentin e Afrikës me ishullin Sinajsk.

Anija është në pronësi të kompanisë japoneze Shoei Kisen që ka bllokuar trafikun ujor në kanal – duke i lënë në pritje dhjetëra anije tjera në Mesdhe dhe Detin e Kuq. 

Ngjarja paraprake

Në pesë datat më të rëndësishme të jetës së saj, Mimoza Mustafa cek 14 shkurtin kur fitoi Lëvizja Vetëvendosje

Ngjarja e ardhëshme

Kreu i KQZ-së zbulon se kur do të mësojmë cila parti është fituese dhe formon qeverinë

të fundit nga

AlbanianEnglishMacedonian