9
Shkup, 19 janar – Për të zhbllokuar rrugën evropiane të vendit dhe për të pranuar ndryshimet kushtetuese me efekt të vonuar, nevojitet mbështetje nga faktorë të jashtëm, në radhë të parë nga BE-ja dhe SHBA-ja, por edhe vullneti për bashkëpunim dhe dialog i sinqertë politik nga të dyja palët. Ambasadorët Gjorgji Filipov dhe Vasko Numovski, në një analizë kanë prezantuar qëndrimet e tyre për ndryshim të mundshëm të qëndrimeve të Sofjes pas zgjedhjes së qeverisë së re bullgare, si dhe për pranimin e mundshëm të ndryshimeve kushtetuese me efekt të vonuar, si zgjidhje kompromisi, transmeton Zhurnal.mk
Të pyetur se sa reale janë pritshmëritë e Shkupit për arritjen e zgjidhjes së dëshiruar për ndryshimet kushtetuese me efekt të vonuar si një kompromis i pranueshëm që do të mundësojë zhbllokimin dhe parashikueshmërinë e rrugës sonë evropiane, me zgjedhjen e një qeverie politike në Sofje si bashkëbisedues legjitim, të dy analistët kishin pikëpamje të ndryshme.
Filipov beson se Qeveria aktualisht po e mban këtë qëndrim, sepse këtë e kishte premtuar në procesin parazgjedhor dhe sepse priste ndryshim në strukturën e parlamentit të ri dhe në pjesën mazhoritare të mozaikut që do të përfaqësojë qeverinë e re. duhet të jetë i qëndrueshëm në terma afatgjatë dhe që është ende Para se të merrte pushtetin, ai mund të kishte (fshehurazi) nëse jo publikisht, të negocionte lëshime nga qëndrimi i miratuar më parë i Parlamentit bullgar që pa përfshirë pakicën bullgare në Kushtetutën maqedonase – negociatat e Maqedonisë së Veriut nuk do të lejohej të vazhdonte në asnjë grup, transmeton Zhurnal.mk
-Qeveria jonë tani ka një partner në anën tjetër, por është ende herët të thuhet se sa i gatshëm është ai partner për të diskutuar fare këtë temë dhe në çfarë kushtesh do të shprehet ai pëlqim. Pala bullgare ka parakolpin e quajtur “parakusht i BE-së për vazhdimin e negociatave” dhe përsëritet nga çdo përfaqësues i BE-së sikur përgjigja e kësaj pyetje të ishte futur në kujtesën e ndonjë roboti me inteligjencë artificiale të integruar, i cili do të duhej të ishte riprogramuar nga Kryeprogramuesi, Këshilli Evropian i përfaqësuesve të qeverive të vendeve anëtare të BE-së, të gjitha, përfshirë Bullgarinë. Në deklaratat e deritanishme nuk njohim gatishmëri për këtë, por që është e mundur, është e mundur. Një faktor i jashtëm shumë i rëndësishëm – politik, ekonomik apo ushtarak – mund të ndryshojë pozicionin e qeverisë bullgare, kështu që do të ishte shumë mirë për rajonin dhe për zhvillimin e mëtejshëm të BE-së derisa të formohet plotësisht në kuptimin politik, ekonomik dhe gjeografik. një gjë e tillë të ndodhë. Përvoja e deritanishme sugjeron që shanset janë shumë të vogla, sepse edhe brenda BE-së ka vende me pjekuri të ulët empatike dhe inteligjencë emocionale burrështetas për të thirrur parimin “mos u bëni të tjerëve atë që nuk do të dëshironit t’ju bënin”, thotë Filipov.
Naumovski thekson se në përbërjen e qeverisë së re politike, e cila do të jetë bashkëbisedues i Qeverisë sonë, janë partitë të cilat në të kaluarën kanë shprehur qëndrime mjaft jofleksibile dhe të ngurta për çështjen e Maqedonisë. Por megjithatë, thotë ai, partneri dominues në këtë qeveri, nga e cila vjen edhe kryeministri edhe ministri i Jashtëm, është partia GERB e ish-kryeministrit Borisov, e cila është parti motër e VMRO-DPMNE-së tonë në pushtet. EPP dhe mes lidershipeve të dy partive tashmë kanë krijuar njëfarë komunikimi në nivel evropian, i cili, sipas tij, do të kontribuonte në krijimin e një atmosfere më të mirë në kuadrin e gjetjes së një zgjidhjeje, transmeton Zhurnal.mk
-Kur bëhet fjalë për vendet, qeveritë e të cilave udhëhiqen nga partitë e familjes së Partisë Popullore Evropiane (EPP), është e mundur që anëtarët e tjerë të kësaj partie, veçanërisht ata në pushtet në vendet e tyre anëtare të BE-së, t’i inkurajojnë të dyja palët disa përparime. Njoftimet fillestare nga qeveria jonë janë se do të mundohen të krijojnë një komunikim më të mirë, të krijojnë një atmosferë më të mirë dhe është mirë që iniciativa të vijë nga ana jonë, gjë që kontribuon edhe në një perceptim më të mirë të qëndrimeve tona para partnerëve tanë evropianë. Të mos harrojmë se ishin pikërisht votat e deputetëve të partisë së ish-kryeministrit Borisov që ishin vendimtare në miratimin e deklaratës së fundit të Parlamentit bullgar, e cila ishte dukshëm më fleksibël në krahasim me deklaratat e mëparshme të miratuara në këtë institucion. . Dhe prandaj besoj se një qeveri politike, edhe pse në një farë mënyre është krijuar nga shumë parti që janë në anët e kundërta të spektrit politik, ende të udhëhequr nga partia GERB, mund të kontribuojë në krijimin e një atmosfere më të mirë në të cilën do të kërkojmë zgjidhjen, beson Naumovski.
Në pyetjen se si do të arrijë qeveria të detyrojë qeverinë e re në Sofje të rinegociojë kushtet për BE-në, d.m.th cili do të ishte motivi që ata të pranonin zbatimin e vonuar të ndryshimeve kushtetuese dhe të jepnin garanci se nuk do të ketë bllokime të reja. Për shkak të çështjeve historike dhe të tjera, Filipov, kjo nuk është e mundur pa mbështetjen e një faktori të jashtëm dhe pa vullnetin për të bashkëpunuar nga të dyja palët, transmeton Zhurnal.mk
-Pa inkurajim nga një faktor i jashtëm dhe pa vullnet për të bashkëpunuar, duke krijuar një pozicion në të cilin të dyja palët do të kuptojnë se ekzistojnë në një situatë reale, shumë të vështirë në Evropë – në kufijtë e saj po zhvillohen luftëra, ka masa emigrantësh në kufijtë e saj që nuk zgjedhin një mënyrë dhe mjete për të hyrë në BE, një luftë po shpërthen në Lindjen e Afërt, BE dhe Maqedonia janë në një krizë ekonomike, financiare dhe politike, dhe në mesin e një numri anëtarësh të shquar dhe udhëheqës të anëtarësimit të saj – nuk do të ketë ndryshim qëndrimesh. Shembulli i Marrëveshjes në Greqi është dëshmi relevante se çfarë do të thotë ndihma ndërkombëtare në një situatë të tillë, kur Këshilli i Sigurimit i OKB-së me përfaqësuesin e tij dhe nënshkruesin e tretë të Marrëveshjes përfaqësonin një garanci se nuk do të kishte bllokime të tjera për anëtarësimin e Maqedonisë së Veriut në NATO, thekson ambasadori Filipov.
Në të njëjtën kohë, Filipov shton se çështjet historike dhe të tjera të karakterit historik, etnologjik, gjuhësor apo kishtar janë pyetje për të cilat përgjigjet do të kërkohen në një periudhë më të gjatë kohore dhe, thotë ai, nuk duhet të pengohen nga asnjë kusht. vazhdimin e negociatave, siç nuk ishin, thekson ai, edhe në rastin e Marrëveshjes së Prespës, transmeton Zhurnal.mk
Ambasadori Naumovski pajtohet me ambasadorin Filipov se rinegocimi i kushtit për amendamentet kushtetuese dhe marrja e garancive si mbrojtje nga veto të reja të mundshme joparimore kërkon mbështetje të jashtme, si dhe vullnet për dialog nga të dyja palët.
-Zgjidhja duhet të kërkohet në dy nivele – niveli i parë është me mbështetjen e aleatëve të BE-së, si dhe me mbështetjen e mundshme të administratës së re amerikane, dhe niveli i dytë është, thotë ai, në një dialog të drejtpërdrejtë me Bullgarinë fqinje dhe Qeveria e re atje, duke e ditur se në fund për çdo zgjidhje duhet së pari të pajtohen të dyja palët në këtë kontest, thotë Naumovski, i cili është ish-zëvendëskryeministër për çështje evropiane dhe ish-ambasador në SHBA, transmeton Zhurnal.mk
Sa i përket garancive të nevojshme, Naumovski beson se garancia më e mirë për qëndrueshmërinë e zgjidhjes do të jetë krijimi dhe vazhdimi i një atmosfere të fqinjësisë së mirë, e cila nuk do të jetë një proces i thjeshtë dhe që, thotë ai, do të kërkojë një vullnet të sinqertë politik nga Maqedonia gjithashtu dhe nga Bullgaria, dhe në një farë mënyre, një përpjekje për të pajtuar dy shoqëritë dhe për të lënë pas nesh të gjitha mosmarrëveshjet”, megjithëse ai thotë se nuk është optimist se në të ardhmen e afërt BE do të gjejë një mënyrë për të parandaluar shpërdorimi i të drejtës së vetos nga interesa të ngushta kombëtare.
-Nëse do të kemi një atmosferë të tillë, do të jetë garancia më e mirë që Bullgaria nuk do të na bllokojë në të ardhmen. Vetë BE-ja dhe procesi i zgjerimit nuk kanë zgjidhje për rastet kur një shtet anëtar bllokon një vend kandidat dhe për fat të keq, BE-ja nuk ka asnjë instrument për të penguar një shtet anëtar që të përdorë të drejtën e vetos kur bëhet fjalë për çështje dypalëshe me një vend kandidat. , dhe kështu pengon procesin e zgjerimit. Nuk do të isha shumë optimist se në të ardhmen e afërt BE-ja do të gjejë një mënyrë për të parandaluar këtë përdorim apo abuzim të së drejtës së vetos për interesa të ngushta kombëtare. Megjithatë, nëse kemi një histori të pastër të zbatimit të duhur të reformave gjatë vetë negociatave dhe përmbushjes së të gjitha kritereve për hapjen dhe mbylljen e kapitujve, besoj se do të jetë më e vështirë, por jo e pamundur, që vendet e tjera ta përdorin atë sërish veton. Gjatë vetë negociatave, besoj se do të duhet të vazhdojmë të krijojmë ura shtesë bashkëpunimi me Bullgarinë fqinje dhe në një farë mënyre, Bullgaria do të kthehet nga një vend që do të na bllokojë, për të arritur të bëjmë një vend që do të jetë ynë. mbështetës në rrugën drejt BE-së, siç deklarojnë të gjithë politikanët atje. “Unë besoj se është në interesin e Bullgarisë që Maqedonia të përparojë shpejt drejt anëtarësimit të plotë dhe që Bullgaria të ketë më në fund një anëtar tjetër të BE-së në anën e saj perëndimore,” theksoi Naumovski, transmeton Zhurnal.mk
Sa i përket mesazheve nga KE, por edhe nga vendet anëtare të BE-së se vendi duhet të shfrytëzojë momentin e favorizimit drejt procesit të zgjerimit dhe të bëjë ndryshimet e pritshme të Kushtetutës për të filluar hapjen e grupimeve, Filipov dhe Naumovski kanë qëndrime të ndryshme.
Qeveria në seancën e sotme ka shqyrtuar edhe Informacionin për programin dhe prioritetet e Presidencës franceze të Këshillit të Bashkimit Evropian, në të cilin synimi kryesor është transformimi
– Po, duhet shfrytëzuar vrullin, pasi ka variacione në këtë temë dhe duhet të merren parasysh të gjitha, është deciziv Filipov, i cili ishte ambasador i Maqedonisë në Gjermani dhe Austri, transmeton Zhurnal.mk
Naumovski, nga ana tjetër, konsideron se Qeveria nuk duhet të ngutet, sepse, sipas tij, stabilizimi i plotë i Ballkanit dhe integrimi i tij në BE është me rëndësi të jashtëzakonshme për stabilitetin e BE-së dhe fqinjësisë së saj.
– Është gjithmonë mirë që këto hapa t’i hedhim më shpejt, por duhet të kemi kujdes që të mos hapim një problem më të madh duke mbyllur një problem, domethënë të mos pranojmë disa kushte nga ana jonë, pa qenë të sigurt se ky do të jetë i fundit. kushtet që do të na vendosen, duke marrë parasysh të gjitha zhvillimet në mosmarrëveshjen dypalëshe me Greqinë, si dhe në disa procese të tjera, është logjike që qeveria jonë të jetë skeptike për pranimin e të gjitha atyre kushteve që vijnë nga BE-ja dhe anëtari i saj. deklaron pa dhënë asnjë garanci se këto do të jenë kushtet përfundimtare ndaj nesh, nënvizon ambasadori Naumovski.
Parlamenti bullgar më 16 janar zgjodhi qeverinë e re, e cila do të drejtohet nga kryeministri Rosen Zhelyazkov. Në kabinetin e ri qeveritar, koalicioni GERB-SDS ka 11 ministra, BSP – Partia e Bashkuar e Majtë ka pesë dhe Ka Popull katër. DPS – Edhe pse DPS e ka mbështetur, nuk do të marrë pjesë në Qeverinë e re, transmeton Zhurnal.mk
Qeveria e re e Rosen Zheljazkov është larg idealit. Por edhe kjo është më mirë se vazhdimi i krizës parlamentare. Çfarë mund të presim nga Zheljazkov?
Ministër i Punëve të Jashtme në Qeverinë e Zheljazkovit është Georg Georgiev nga partia GERB e Bojko Borisovit. Georgiev ishte zëvendësministër i Punëve të Jashtme nga nëntori 2014 deri në janar 2017, në kohën kur diplomacia bullgare drejtohej nga Ekaterina Zaharieva.
Ministri i Punëve të Jashtme dhe Tregtisë së Jashtme Timço Mucunski, në një bisedë telefonike me shefin e ri të diplomacisë bullgare, Georgiev, e përgëzoi atë për emërimin e tij në këtë pozitë dhe shprehu vendosmërinë e tij për forcimin e partneritetit dhe promovimin e bashkëpunimit për një kontribut të përbashkët në stabilitetin rajonal dhe përparim të përbashkët, transmeton Zhurnal.mk
BURIMI: zhurnal.mk